تجلیل از ابراهیم جمیلی در هفتمین گردهمایی خیّران آموزش عالی

هفتمین گردهمایی سراسری خیرین آموزش عالی و حامیان علم و فناوری با حضور بیش از 40 نفر از روسای دانشگاه های کشور، مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صد نفر از خیّران برجسته آموزش عالی در 26 اردیبهشت ماه و در دانشگاه تبریز برگزار شد.

در این گردهمایی دکتر صفر نصرالله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز طی سخنانی گفت: حسن آغاز این گردهمایی حضور در مزار شهدای گمنام است و خدا را شاکریم که میزبان رؤسای دانشگاه‌ها و خیران آموزش عالی هستیم.

ایشان نقش خیّران در توسعه و گسترش آموزش عالی را بی‌بدیل و دیرینه دانستند و این موضوع را به لحاظ سنت ایرانیان سرلوحه اقدامات می‌دانستند.

وی ادامه داد: باید کمک کنیم تا آحاد جامعه در بخشش به دانشگاه‌ها و آموزش عالی حضور داشته باشند تا بتوانیم از وابستگی شدید دانشگاه‌ها به بودجه‌های دولتی بکاهیم.

دکتر مصطفی زمانیان دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این برنامه با اشاره به افزایش سهم وزارت در پروژه‌های مشارکتی خیران، به اهمیت درگیری عموم جامعه با پژوهش پرداخت.

وی بیان کرد: خیران کشور باید به امیدآفرینی و افزایش اعتماد ملی به‌عنوان پیوست جدی فعالیت‌هایشان در کمک به توسعه زیرساخت‌های آموزشی کشور توجه کنند.

دکتر محمدحسین امید مدیرعامل بنیاد حامیان علم و فناوری ایران در این نشست اظهار کرد: امسال 17 یاریگر از 17 دانشگاه مورد تقدیر قرار می‌گیرند و تا سال آینده بنیادهای برگزیده دانشگاه‌ها نیز معرفی و تجلیل می‌شوند.

دکتر امید از تداوم حمایت از تیم‌های دانشجویی در راستای ایجاد امید و علاقه دانشجویان به تبدیل ایده به ثروت و فناوری، حمایت از کرسی‌های علم و فناوری در حوزه محیط‌زیست، هوش مصنوعی، برگزاری جشنواره فیلم مستند خیران و واقفان علم و فناوری و چاپ کتاب حامیان علم و فناوری در برنامه‌های سال جاری خبر داد.

در این برنامه از مهندس ابراهیم جمیلی به پاس حمایت‌های بنیاد علم و فناوری جمیلی در راستای گسترش خیر در حوزه‌ی علم و فناوری و آموزش عالی تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *