دومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه برگزار شد

دومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران، روز دوشنبه 13 دی ماه، در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی بنیاد حامیان دانشگاه تهران، دومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران روز دوشنبه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۵، در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، با حضور رئیس محترم دانشگاه، اساتید دانشگاه، چهره‌های ماندگار ، خیّرین و دوستداران دانشگاه، دانشجویان همیار داوطلب بنیاد و همچنین دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان در سال 1395 برگزار شد.

بورسیه مقطع کارشناسی از نوع پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویان مستعد و برگزیده علمی دانشگاه تهران، به مبلغ 2 میلیون ریال در ماه و به مدت ۱۰ ماه در سال تحصیلی است.

دکتر محمود کمره‌ای، رئیس هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران، ضمن خیرمقدم به مدعوین و یادی از خیرین درگذشته، با اشاره به اینکه این دومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان است، افزود: تعداد بورسیه‌های ما در مدت کوتاهی یعنی از مهر ۱۳۹۴ تا دی ۱۳۹۵، به ۱۲۵۰ نفر رسیده‌است.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و رئیس هیأت امنای بنیاد حامیان دانشگاه، این مراسم را یکی از باشکوه‌ترین رخدادهای دانشگاه خواند و با بیان اینکه «در روند کمک خیرین و از همه مهم‌تر روند تعامل دانشگاه و جامعه در سال‌های اخیر تحولات شگرفی را شاهدیم» تصریح کرد: “پشتیبانی و کمک به دانشگاه تهران کمک به کشور است.”

وی یادآور شد: بنیاد حامیان دانشگاه تهران توسط خود حامیان اداره می‌شود و دانشگاه هیچ نقش مستقیمی در اداره این نهاد ندارد. درواقع مدیریت این بنیاد یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های مدیریتی در کشور به شمار می‌رود و نکته قابل توجه دیگر که در این بنیاد وجود دارد موضوعات مطرح شده در آن بسیار نو است و کاری که در این نهاد اتفاق افتاده بسیار شگفت‌انگیز است.

رئیس دانشگاه تهران در پایان بر لزوم کاهش وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه‌های دولتی تاکید کرد و گفت: دانشگاه تهران می‌تواند با کمک حامیان خود وابستگی خود به بودجه‌های دولتی را کاهش دهد. درواقع رشد واقعی علم و دانش در این شرایط نوعی جهت‌گیری دقیق، سریع و اصولی در مسیر توسعه کشور است. اگرچه معتقد نیستم که بودجه‌های دولتی به طور کامل از دانشگاه حذف شود اما کمک و پشتیبانی خیرین و نیک‌اندیشان می‌تواند بسیار اثرگذارتر باشد.

رئیس هیأت مدیره بنیاد حامیان اعلام کرد: از این۱۲۵۰ بورسیه، ۵۰۰ بورس متعلق به بنیاد قلم‌چی، ۲۰۰ بورس بنیاد نیکوکاری جمیلی، ۱۵۰ بورس بنیاد فرهنگی مصلی نژاد(در مقطع دکتری)، ۱۰۰ بورس شرکت کیسون، ۱۰۰ بورسیه شرکت گلرنگ (که متعلق به دانشجویان غیرایرانی است)، ۵۰ بورس جناب آقای حسن خداوردی، ۵۰ بورس جناب آقای حسین حیدری و ۱۰۰ بورس بنیاد فرهنگی شاه حسینی است.

وی همچنین ایجاد انگیزه در بین دانشجویان برای پذیرش مسئولیت‌ اجتماعی را یکی از مهمترین اهداف تشکیل بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران عنوان کرد و افزود: در واقع بورسیه دانشجویان از طریق بنیاد حامیان دانشگاه تهران موجب تشویق کار خیر در بین دانشجویان و ایجاد انگیزه بیشتر آنها برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی خواهدشد تا اینکه این دانشجویان خودشان نیز در آینده به جمع خیرین بپیوندند و همچنان که بسیاری از این افراد امروزه خودشان خیر شده‌اند.

وی رئوس فعالیت‌هایی که در بنیاد صورت‌گرفته را برشمرد که راه‌اندازی صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری دانشگاه، افتتاح حساب اندوخته همیاری بنیاد، تشکیل بنیاد حامیان دانشکده کارآفرینی و ساخت ساختمان دانشکده مذکور، تشکیل بنیاد حامیان دانشکده ادبیات و علوم انسانی و راه‌اندازی سیستم وایرلس دانشکده، بازسازی آمفی تئاتر دانشکده دامپزشکی، بازسازی ساختمان اصلی بنیاد، برگزاری جشن خیرین و واقفین دانشگاه تهران در سه سال متوالی گذشته، از جمله این فعالیت‌هاست.

در این مراسم تعدادی از خیرین و نیکوکاران به بیان فعالیت و نظرات خود پرداختند و پیشنهاداتی از جمله پرداخت وام شرافتی به دانشجویان از طرف خیر نیک اندیش مهندس ابراهیم جمیلی مدیر عامل بنیاد نیکوکاری جمیلی ارائه شد.

در پایان مراسم، سوگندنامه‌ای توسط دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان قرائت شد و رئیس دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه با دو خیرّ جدید آقایان حسین حیدری و حسن خداوردی به منظور پذیرش تعداد 100 بورسیه دانشجویی را امضا نمود.

بعد از مراسم، اولین جلسه هم اندیشی خیرین نیک اندیش با حضور ریاست محترم دانشگاه در تالار شورای دانشکده ادبیات برگزار شد و خیرین به بیان نظرات خود در ارتباط با توسعه فعالیت‌های بنیاد پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *