بنیاد علم و فناوری جمیلی، میزبان نمایندگان علمی دانشگاه‌های دنیا

جلسه‌ی رؤسای دانشگاه‌های کشورهای مختلف و سفیران به میزبانی بنیاد علم و فناوری جمیلی و ضیافت شام در روز سه‌شنبه 13 تیر، همزمان با برگزاری جشن نودسالگی دانشگاه تهران و 1757 سال سنت آموزش عالی در ایران در باغ نگارستان برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران ضمن عرض خوشامد به‌تمامی مهمانان، به بیان همکاری‌های بین‌المللی در طول دوران مسئولیت‌های خود پرداخت.

دکتر مقیمی، از احداث و جذب دانشجو در شعبه‌های نجف و گرجستان دانشگاه تهران خبر داد و خواهان گسترش تعاملات علمی این دانشگاه با کشورهای دیگر شد.

ایشان با بیان سابقه‌ی سنت آموزش عالی در ایران و فرهنگ علم‌دوست مردمان ایران زمین، اذعان داشت ارتباطات علمی می‌تواند مرز اختلافات سیاسی را بشکند و در جهت توسعه و صلح پایدار قدم بردارد.

مهندس ابراهیم جمیلی، رئیس هیئت‌امنا بنیاد علم و فناوری جمیلی با معرفی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به عنوان یکی از جشنواره‌های برتر کشور، از آمادگی همکاری مجموعه جشنواره با تمامی دانشگاه‌ها در سطح دنیا خبر داد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، ارتباطات علمی را از مهم‌ترین فعالیت‌های بخش بین‌المللی جشنواره دانستند و خواهان یاری فعالان حاضر در فرایندهای داوری و سیاست‌گذاری جشنواره شدند.

وی در پایان از همکاری‌های مجموعه دانشگاه تهران به‌خصوص رئیس دانشگاه تهران در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

در پایان این نشست، تندیس و مدالیوم دانشگاه تهران به مناسبت 90 سالگی دانشگاه و 1757 سال سنت آموزش عالی در ایران به سفرا و نمایندگان دانشگاه‌هایی از کشورهای ونزوئلا، عراق، چین، نیکاراگوئه، عربستان سعودی، یمن، بولیوی، مالزی، روسیه، گرجستان، ارمنستان و … حاضر در جلسه اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *